Dönüşümler API’si, pazarlama verileriniz ile reklam hedeflemesini optimize etmeye, eylem başına ücreti azaltmaya ve sonuçları ölçmeye yardımcı olan Facebook sistemleri arasında doğrudan bağlantı oluşturmak için tasarlanmıştır.
Dönüşümler API’si nasıl çalışır?
Dönüşümler API’si; sunucunuzdaki, site platformunuzdaki veya CRM’nizdeki pazarlama verileriyle (site olayları ve çevrimdışı dönüşümler gibi) Facebook arasında doğrudan ve güvenilir bağlantı oluşturmak üzere tasarlanmıştır. Bu pazarlama verileri, Facebook’ta reklam kişiselleştirmesi, optimizasyonu ve ölçümü yapmanıza yardımcı olur. Böylece reklamlarınız, onunla ilgilenmesi daha muhtemel kişilere gösterilir.
Dönüşümler API’sini kurmak için kullanabileceğiniz birden çok seçenek vardır. Çoğu entegrasyon için geliştirici gerekmez ve Shopify gibi bir ticaret platformu kullanırsanız Dönüşümler API’sini birkaç tıklamayla kurabilirsiniz. İşletmeniz için doğru olan kurulum seçeneğini nasıl seçeceğinizi öğrenin.
Dönüşümler API’sinin avantajları
Dönüşümler API’si ile:
- Geliştirilmiş bağlantının sonucu olarak eylem başına ücretinizi azaltabilirsiniz. Dönüşümler API’sinden gelen veriler; tarayıcı yükleme hatalarından, bağlantı sorunlarından ve reklam engelleyicilerden piksele göre daha az etkilenir. Piksel ile birlikte Dönüşümler API’sini kullandığınızda yayın sisteminin eylem başına ücretinizi düşürmesini sağlayan daha güvenilir bir bağlantı oluşturulur.
- Müşteri yolculuklarında sonradan gerçekleşen eylemler için reklamları optimize edebilirsiniz. Bu olaylara örnek olarak alışverişten sonra gerçekleşen eylemler (abonelikler gibi), mağazalarda gerçekleşen eylemler veya müşteri puanları verilebilir. Bu bilgi, Facebook’un reklamlarınızı daha kâr edilebilecek ve işletmenize daha fazla değer oluşturabilecek müşterilere göstermesine yardımcı olur.
- Ölçümleri iyileştirebilirsiniz. Dönüşümler API’si, müşterinizin keşiften dönüşüme tüm yolculuğu boyunca reklam performansını ve ilişkilendirmesini daha iyi ölçmenize yardımcı olabilir. Bu, dijital reklamların hem çevrimiçi hem çevrimdışı sonuçları nasıl etkilediğini daha iyi anlamanızı sağlar.
- Artırılmış olay eşleştirmesiyle eylem başına ücretinizi azaltabilirsiniz. Pazarlama verileriniz, Facebook uygulamaları ve hizmetlerindeki hesaplarla eşleştirildiğinde en etkili şekilde kullanılır. Dönüşümler API’siyle, eşleşen olayları ve Olay Eşleştirme Kalitesi puanınızı artırmaya yardımcı olacak ek müşteri bilgisi parametreleri ekleyebilirsiniz.
- Veri kontrolünü artırabilirsiniz. Pikselden ayrı olarak uygulandığında Dönüşümler API’si ne paylaştığınız ve ne zaman paylaştığınız üzerinde size daha fazla kontrol sağlar.
Dönüşümler API’sinin Facebook pikseli ile kullanılması
Dönüşümler API’sini diğer Facebook İşletme Araçlarımızla birlikte kullandığınızda işletmenizle etkileşim kuran kişiler hakkında ek istatistiklere erişebilirsiniz. En iyi uygulama, site olaylarınızın verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için Dönüşümler API’sini Facebook pikseli ile kullanmaktır. Dönüşümler API’si için en iyi uygulamalar hakkında daha fazla bilgi alın.
Dönüşümler API’si üzerinden gönderilen site olayları, pikselinize bağlıdır ve aşağıdaki şekillerde piksel üzerinden gönderilen olaylar gibi davranır:
- Dönüşüm optimizasyonu ve değer optimizasyonu dahil olmak üzere aynı reklam optimizasyonu türleri için kullanılır.
- Reklam Yöneticisi ve Olay Yöneticisi dahil olmak üzere aynı arayüzlerin çoğunda bulunur.
- Facebook Dışı Hareket aracımıza, üçüncü taraf reklam kişiselleştirme kontrolüne ve Facebook İşletme Araçları Koşulları’mızda yer alan diğer kısıtlamalara uyar.
- Piksel gibi Dönüşümler API’si de iOS AppTrackingTransparency gibi veri paylaşımı ilkelerini veya Avrupa’daki E-Gizlilik Direktifi gibi gizlilik kurallarını atlamak için tasarlanmamıştır.
Leave a Review