Sözlük

Spark AR Nedir?

13 Ağustos 2019’da, Facebook, artırılmış gerçeklik paketi “Spark AR Studio” herkese artırılmış gerçeklik efektleri oluşturma imkanı vererek Facebook ve Instagram hikayeleri için açık beta sürümüne girdi.  

Bir süredir Closed Beta sürecinde olan ve sadece bireysel profiller (“Personal Account”) için kullanıma açık olan platform, 13 Ağustos 2019 itibari ile Open Beta sürecine geçerek markaların (“Business Account”) kullanımına da açıldı.

Bu platform sayesinde yaratıcı fikirlerin hayata geçmesi artık için çok kolay olduğu için Closed Beta sürecinde tasarlanan filtreleri sıkça görme şansımız bulunuyor. Markaların da bu sürece adapte olmasıyla birlikte gün geçtikçe yepyeni filtreler ile karşılaşıyoruz.

Sınırsız sayıda kamera filtreleri ile çeşitlilik yaratmayı amaçlayan Instagram, merak uyandıran bir kullanıcı deneyimi ile etkileşim sayısını şimdiden arttırmış görünüyor.

Spark AR Studio, Facebook tarafından, Facebook ve Instagram için artırılmış gerçeklik efektleri oluşturmak üzere geliştirilmiş bir yazılımdır. Arttırılmış gerçeklik temel olarak, akıllı telefonlar, tabletler veya Microsofts HoloLens veya Google Glass gibi artırılmış gerçeklik gözlükleri kullanılarak 3 boyutlu nesnelerin gerçek hayat ortamımız üzerinde katmanlanabileceği anlamına geliyor.

Spark AR şu anda burada listelenen bulabileceğiniz farklı artırılmış gerçeklik efektleri türlerini sunuyor. Efektlerin çoğu, ön ve arka kamerayı kullanan herhangi bir yüz veya ortamda kullanılabilir. HoloLens veya Google Glass gibi cihazlar tıp veya mühendislik gibi alanlarda devrim yaratmaya niyetli olsa da, Spark AR, artırılmış gerçekliği telefonlarımızdaki sosyal medya aracılığıyla erişilebilir kılmayı hedefliyor.

Spark AR Nedir?

13 Ağustos’a kadar Instagram’da pazarlama için AR, Kylie Jenner veya Nike gibi büyük oyuncularla sınırlıydı. Artık Facebook, herkesin Facebook ve Instagram’daki AR etkilerini ücretsiz olarak kullanmasına ve sunmasına izin veriyor! Örneğin Kylie Jenner, rujunu tanıtmak için Kylie Cosmetics’in Instagram AR’sini kullandı. Milyonlarca kişiye oluşan bu filtre sayesinde marka yeni çıkan ürününü bir çok kişiye aynı anda ulaştırmış ve tanıtmış oldu, hem de herkese kişiselleştirip, içeriğini kendi yaratacakları bir deneyim fırsatı sunarak!

Nerede ve Ne Zaman Kullanabilirsiniz?

DİJİTAL PAZARLAMA & REKLAM

  • Kampanyalar
  • Ürün tanıtımları
  • Marka duyuruları
  • Etkinlik katılımları
  • Sponsorluklar

ÖNEMLİ GÜNLER & DÖNEMLER

  • Yılbaşı
  • Bayramlar
  • Anneler/Babalar Günü
  • Sevgililer Günü
  • Okula Dönüş
  • Yaza Merhaba

Related posts

Facebook Reklam Bütçesi Nedir?

metaren

Tanıyor Olabildiğin Kişiler Listesi Neye Göre?

metaren

Beni Kimler Ekleyebilir Ayarı

metaren

Leave a Comment