Facebook, sosyal medya platformlarına alışveriş özelliği eklemelerini sürdürüyor. Geçen süreç içerisinde sosyal ticaret pazarına önemli atılımlar yapan şirketten bugün güncelleme haberi duyuruldu.
Facebook Marketplace ve Instagram Alışveriş’in ardından, WhatsApp uygulamasına da alışveriş özelliğinin aktif edildiği bilgisi paylaşıldı.
Instagram Dükkanını, Facebook Marketplace‘e ekleme imkanı, ABD’deki işletmelere bugünden itibaren açılacak. WhatsApp Alışveriş özelliğinin yakın zamanda yayına alması bekleniyor.
WhatsApp, Marketplace ve Instagram’a eklenen özellikler
Bugün yapılan açıklamaya göre, Mark Zuckerberg’in uygulamalarına 3 yeni güncelleme geliyor. Alışveriş sekmesi Facebook Marketplace ve WhatsApp’ta yerini alacak.
Şirket, aynı zamanda Alışveriş Reklamlarını üzerinde de çalışmaya başladığını açıkladı. Bu yeniliklerin yanı sıra şirket, Instagram’da görsel arama özellikler yayına almaya hazırlanıyor.
Alışveriş özelliklerinin hem WhatsApp’ta hem de Marketplace’te yerini alması önemli bir hamle. Zuckerberg, paylaştığı gönderide aylık 1 milyardan fazla kişinin Marketplace kullandığını açıkladı. İşletme sahipleri, Instagram dükkanlarını Marketplace’e taşıyarak daha fazla kullanıcıya ulaşabilecek.
WhatsApp’taki kullanıcılar ise herhangi bir şey satın almadan önce işletmelerle yazışabilecek. Geçmişte 2 hafta süren WhatsApp İşletme hesabı oluşturma süreçleri, bu ay itibari ile bir kaç dakikaya inecek. Bu noktada WhatsApp’ın 2 milyardan fazla kullanıcıya sahip olduğunu, WhatsApp Business üzerinden ise günlük 175 milyon kişinin mesajlaştığını hatırlatmakta fayda var. Facebook’un bu yeni alışveriş açılımı, işletme sahiplerinin daha geniş bir kullanıcı tabanıyla buluşmasını sağlayacak.
Alışveriş Reklamları ve Instagram Görsel Arama
Facebook, Alışveriş Reklamları ile kullanıcılara, alışveriş davranışlarına yönelik reklamlar göstermeye başlayacak. Ayrıca ABD’de bugünden itibaren yayına alınacak olan AR Dynamic Ads ile kullanıcılar, ürünü AR filtreler vesilesiyle deneyebilecek. AR reklamları kapsamında şirketin Huda Beauty ve Laura Mercier ile iş ortaklığı yaptığını belirtelim.
Google Lens ve Pinterest’te gördüğümüz görsel arama seçenekleri, Instagram’da da kendini göstermeye başladı. Yapay zeka destekli Görsel Arama özelliği önümüzdeki aylarda platformda yayına alınacak. Böylece gerçek hayatta ya da internette gördüğünüz ve beğendiğiniz ürünleri, Instagram’da kolayca bulabileceksiniz.
Leave a Review