Facebook Günlük Reklam Bütçesi

Facebook Günlük Reklam Bütçesi Hakkında

İki tür reklam bütçe süresi vardır: Facebook günlük reklam bütçesi ve toplam reklam bütçesi. Bir günlük bütçe belirlediğinde, bize her gün harcamak istediğiniz ortalama tutarı söylersiniz. Kampanya bütçesi optimizasyonuyla kampanyanızın tamamı veya reklam setleri için günlük bütçe belirleyebilirsiniz.

Günlük bütçeniz nasıl çalışır?

Günlük bütçe belirlediğinde, ortalama bir değer belirlenmiş olur. Yani optimizasyon için seçtiğiniz sonucu size her gün yaklaşık olarak günlük bütçeniz kadar sunmaya çalışırız. Ancak, daha iyi fırsatların olduğu günler olabilir. Böyle günlerde harcama yapılırken, günlük bütçenizi %25 oranında aşabiliriz. Örneğin, günlük bütçeniz 10 $ ise, tek bir günde 12,50 $’a kadar harcama yapılabilir.

Bunun yapmasındaki amaç, reklamlarınızı yayınlarken ve bütçenizi harcarken size yüksek verim sunmaktır. Facebook kendisine bir miktar esneklik payı tanıyarak, dinamik reklam açık artırma pazar yerinde ortaya çıkan fırsatlardan çok daha kolay bir biçimde faydalanabiliyor. Ayrıca, ücretleriniz pazar – cumartesi arası dengelendiğinden aşırı harcama hakkında endişelenmeniz gerekmez.

Yukarıdaki örnekten gidersek, bazı günlerde 10$’a kadar harcama yapsak da bir takvim haftasında 70 doları aşmayız. Bu grafik 70 dolar harcayabildiğimiz basitleştirilmiş bir örneği gösterir. Mavi eğri çizgi, günden güne harcamanın genel trendini gösterir. Yeşil altıgenler, belirli bir günde yapılan gerçek harcamayı temsil eder; bu harcama 70 dolara kadar çıkar ve günlük 10 dolar ortalamaya tekabül eder.

Tutarlı günlük sonuçlar elde etmek ve her gün yaklaşık aynı tutarı harcamak sizin için önemliyse, günlük bütçeler faydalı olabilir (ör. reklamlarınız için tutarlı sayıda günlük gösterim hedeflemek istiyorsanız). Toplam bütçeler, daha az kısıtlanmış bir harcama ritmi vardır ve aşmak istemediğiniz bir harcama üst sınırı varsa faydalı olabilir. Her gün ne kadar harcadığınız konusunda daha esnekseniz toplam bütçeler en iyisidir.

Bir reklamın yayınını istediğiniz zaman Reklam Yöneticisi‘nde durdurabilirsiniz (ve daha fazla ücret oluşmasını engelleyebilirsiniz). Reklamı durdurduktan sonra da bir fatura alabileceğinizi unutmayın. Ancak bu fatura yalnızca reklam durdurulmadan önce oluşan ücretler içindir. Fatura, reklamınızın tekrar yayınlandığı anlamına gelmez. Faturalandırma ve ödeme yöntemleri ve reklam ücretleri hakkında daha fazla bilgi edinin.

Metaren Bilişim ve Danışmanlık